'موید حسینی صدر' عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب قم اظهار کرد: راه ما علاوه بر مذاکره این است که به همان اندازه، نه در شعار، بلکه بالفعل از داخل کشور مخابره و تمام دنیا متوجه شود که ما با استفاده از شیوه اقتصاد مقاومتی روی پای خود ایستاده ایم و منتظر نتیجه مذاکره نیستیم و اگر از مذاکره هم نتیجه نگرفتیم کار خود را انجام می دهیم. 

وی تاکید کرد: از تیم مذاکره کننده باید حمایت شود چون اگر این گروه را تضعیف کنیم به درستی سخنان کشورهای اروپایی که معتقد هستند ایران به دلیل فشارهای اقتصادی پای میز مذاکره نشسته است، صحه گذاشته ایم. 

وی همچنین با بیان اینکه فساد اداری در کشور ما ریشه دار شده و موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است، خاطر نشان کرد: باید این مساله را حل کنیم و اراده این کار در این دولت وجود دارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فاصله طبقاتی در کشور ما زیاد است و برای استحکام در مقابل خارج باید این فاصله از بین برود، فرصتهای برابر برای همه ایجاد شود و مشکلات حل شود. 

حسینی صدر افزود: این بدین معنی نیست که یک قدیس دیگر درست کنیم، قدیس سازی از افراد را قبول ندارم و در دولت قبل این اتفاق افتاد و آسیبش را دیدیم، باید از دولت حمایت و پشتیبانی کنیم، اما به موقع هم انتقاد کرد و جلوی تخلف را هر جا مشاهده کردیم گرفته شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از نقد سازنده پرهیز کنیم روی مشکلات پوشش می گذاریم.

حسینی صدر با بیان اینکه اگر شناخت صحیح باشد یک نفر را در حد یک قدیس بالا نمی بریم، گفت: بنا نداریم کسی که از مسوولیت بیافتد او را له کنیم .

وی با بیان اینکه برخی ارزشهای دینی ما تفسیر به رای می شود، گفت: وقتی که شناخت بر اساس معیار، شاخص و یک سنجش باشد نه کسی را در حد یک قدیس بالا می بریم و نه از کسی حقوق شهروندی و حقوق خدمتگزاری را سلب می کنیم چرا که باید به همه فرصت خدمت داد.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت کشور باید قدر بزرگان خود را در گذشته و حال بدانیم، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: رجال را باید به اسلام بشناسیم نه اسلام را به رجال. 

سخنگوی فراکسیون نخبگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید پیام عاشورا را عمیق تر دریافت کنیم و فلسفه قیام عاشورا و ارزشهای دینی را دریابیم. 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر در صنعت پتروشیمی 100 میلیارد دلار هزینه کنیم پس از دو سه سال، هر سال 30 میلیارد دلار برمی گردد و دیگر نیازی به فروش نفت نداریم؛ وقتی ما درآمد ارزی داشته باشیم و کشور ما قوی باشد دیگر در میز مذاکره نیاز نیست از موضع انفعال یا نگرانی وارد شویم. 

حسینی صدر ادامه داد: در سالهای قبل آنقدر به دیپلماسی خارجی گره زده شد و دشمن تراشی کردیم که الان باید برویم آن گره ها را یکی یکی باز کنیم که زمان و هزینه می برد. 

وی اظهار کرد: روندی که 9 سال قبل در کشور مانند 'پارس جنوبی' وجود داشت اگر آن آهنگ رشد را ادامه می دادیم، امروز کشور قدرتمندتری بودیم و زودتر به چشم انداز 1404 می رسیدیم. 

وی با بیان اینکه قطر از حدود هشت سال قبل سرمایه گذاری در میادین مشترک با ما را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: این کشور هر روز 200 میلیارد تومان گاز ما را می برد. 

وی با بیان اینکه طرف مقابل ما یک شرکت انگلیسی و یک کشور مکار است، اظهار کرد: وقتی ما زمینه ایجاد کردیم کشورهای آمریکا و انگلیس در کشورهای اطراف ما آمده و منابع مشترک ما را غارت می کنند. 

حسینی صدر با بیان اینکه انگلیس از حدود 110 سال قبل که دانش شیمی در آغاز راه بود از جنگ افزارهای فسفری استفاده می کرد، گفت: باید بدانیم که با چه کشور خشن و دارای فناوری بالا طرف هستیم و خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم. 

وی در رابطه با کشورهای آمریکا و انگلیس با بیان اینکه با یک رژیم و نظامی روبرو هستیم که از سالها قبل به سلاحهای کشتار جمعی فکر می کنند، گفت: اگر می خواهیم با آنان مقابله کنیم باید آنها را خوب بشناسیم، آنها کشورهای توطئه گر و برنامه ریز با ظاهری ملیح و باطنی خبیث هستند و نباید احساسی برخورد کنیم. 

وی گفت: در این فضای باز تمسک به ارزشهای اسلامی اما با شناخت دقیق و ریشه ای، می تواند ما را کمک کند و در جمهوری اسلامی ایران باید یک مقدار بازنگری در آگاهی، تصمیمات و معیارهای مردم داشته باشیم تا به راحتی گول افراد را نخوریم. 

حسینی صدر خاطرنشان کرد: باید از این به بعد برای اینکه شرایط گذشته و عوامفریبی تکرار نشود به مردم معیار، منطق و فکر بدهیم تا در تصمیمگیری هایمان با حساب و کتاب عمل کنیم. 

وی با بیان اینکه به صلاح و خیر کشور فکر می کنم، خاطرنشان کرد: باید در کشور شایسته سالاری حاکم شود. 

دبیرکل هیات بین المجالس با اشاره به جلسه ای با هیاتی از انگلیس گفت: این نشست که به درخواست آنان انجام شد، حداقل دستاورد آن این بود که پس از این نشست، هیات هفت نفره آنان به دو گروه تقسیم شدند و سه نفر آنان محکم اعتراف کردند که در مورد ایران منفی نگری شده و واقع بینی نشده است و ایران به دنبال تسلیحات هسته ای نیست. 

حسینی صدر با بیان اینکه ادبیات و تاریخ ایران و گفتمان جمهوری اسلامی ایران قوی است، خاطرنشان کرد: با گفت و گو چیزی را از دست نمی دهیم. 

وی اظهار کرد: گفت وگو با دنیا نیز به معنی استیصال نیست؛ ایران اگر مقتدرترین کشور جهان هم باشد باید رابطه خود را با همه جهان گسترش دهد، اگر احترام نگذاریم احترام نمی گذارند و اگر بد برخورد کنیم با ما بد برخورد می کنند. 

وی بیان کرد: اگر امروز روند دو سال قبل وجود داشت درآمد کشور به سمت صفر شدن می رفت و کشور در شرایط تلخ تری قرار می گرفت.

سخنگوی فراکسیون نخبگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با هدایت و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرایط آینده می توان خیلی امیدوار بود و باید با همدلی از این مرحله عبور کنیم. 

وی با بیان اینکه در کشور ما بیش از 90 درصد مردم از عاشقان امام حسین(ع) هستند و حتی در مناطق سنی نشین کشور برای حضرت سید الشهدا(ع) عزاداری می کنند، گفت: شناخت ما از مکتب امام حسین(ع) اگر سلیقه ای نباشد، به طور حتم برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت، از این رو ایجاب می کند تا یک شناخت درست بر اساس آنچه که هدف امام حسین(ع) بود پایه گذاری شود نه بر اساس نیاز و سلیقه خودمان. 

وی با بیان اینکه باید شناخت کاملی از جامعه داشته باشیم، تصریح کرد: در جامعه امروز شناخت درستی از فلسفه قیام امام حسین(ع) وجود ندارد چرا که اگر این شناخت کافی بود دیگر در جامعه شاهد برخی مشکلات و مسائل نبودیم. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کشور می توانیم از این ظرفیت عظیم دینی استفاده کنیم. 

سخنگوی فراکسیون نخبگان مجلس شورای اسلامی در پایان به پرسشهای شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ داد. 

این مراسم به مناسبت روز دانشجو از طرف معاونت امور فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد