وزیر نیرو امروز(سه شنبه) برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور یافت. در این جلسه سوال نماینده مردم خوی و چایپاره در مورد علت عدم احداث سدغازان علیرغم تصویب و تامین اعتبار آن مطرح شد و از پاسخ وزیر به این سوال، دکتر صدر قانع نشد و مهلت یک ماه برای احداث سد غازان تعیین نمود. اگر در مدت یک ماه علل تاخیر احداث سدغازان مشخص نشود وزیر نیرو باید در صحن علنی مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوال نماینده مردم خوی و چایپاره شود.


در همین رابطه دکتر صدر در گفتگو با میزان اظهار داشت: وزیر نیرو باید پاسخگو باشد چرا سد غازان احداث نمی شود در حالی که منطقه خوی با بحران کم آبی مواجه است و بسیاری از کشاورزان به این دلیل سردرگم شده اند.

به گزارش نماینده، دکتر موید حسینی صدر در گفت و گو با میزان، درباره سئوال خود از حمید چیت‌چیان وزیر نیرو (سه شنبه۱۸آذر) در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، تصریح کرد: بحران کم آبی در۶۰ روستای خوی باعث شده است مردم در تامین نیازهای اولیه زندگی با مشکلات بی‌شماری روبرو شوند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه ما نیازمند طرحی جامع برای بهره‌وری مناسب از منابع آبی کشور هستیم، بیان کرد: متاسفانه در زمینه کشاورزی و آب آشامیدنی بهره‌وری مناسبی انجام نمی‌شود این امر به علت اجرایی نکردن طرح های ذخیره سازی یا سد سازی است.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس، یادآورشد: کمبود منابع آبی به قدری دراین استان شدت گرفته و بحرانی شده است که حتی برای تأمین آب شرب مردم نیز دراین حوزه انتخابیه دچار مشکل شده‌ایم.

به گفته نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اگر سد غازان افتتاح نشود نه تنها وضعیت بحرانی کشاورزی در این حادتر می شود، بلکه مردم در تامین نیازهای اولیه خود نیز با مشکلات عدیده ای بیش از پیش روبرو می شوند.

دکتر صدر تاکید نمود: احداث سد غازان از مطالبات اصلی ماست و هرگز در مورد احداث آن کوتاه نخواهیم آمد.